Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

När jag svänger höger så tjuter de ifrån bilen, de låter precis som att du sladdar med bilen, Detta händer endast när jag svänger höger kvitter hur mycket jag svänger.Fast ljudet kommer endast vid 20km/h och uppåt inte när du smyger fram eller kör sakta.
lennarte skrev:Kan vara remmarna toll servopumpen som slirar. Borde låta åt båda hållen, men det är enkelt att kolla om dom är sträckta.

Det låter inget när jag svänger åt andra hållet. Kan man se om servopumpen har gett sig?
Kan vara något med styrväxeln i så fall, som gör att det går "trögare" åt ett håll.
Jag har något liknande på min 745-a, bara på vintern dock. Servon funkar inte förrän man "joxat" med ratten fram och tillbaka några gånger, bytt servopump utan bättring.
lennarte skrev:Kan vara något med styrväxeln i så fall, som gör att det går "trögare" åt ett håll.
Jag har något liknande på min 745-a, bara på vintern dock. Servon funkar inte förrän man "joxat" med ratten fram och tillbaka några gånger, bytt servopump utan bättring.
Har precis bytt min styrväxel. Känner att de går trögare åt ett håll och ratten åker ej tillbaka efter att du svängt du måste följa med tillbaka. Kan styrväxeln jag bytte till vara skit eller borde jag ställa in framvagnen igen?

För när han på verkstaden ställde in mina däck så vred han bara på en sida av bilen och ingen på den andra sidan.
jacobwill37 skrev:När jag svänger höger så tjuter de ifrån bilen, de låter precis som att du sladdar med bilen, Detta händer endast när jag svänger höger kvitter hur mycket jag svänger.Fast ljudet kommer endast vid 20km/h och uppåt inte när du smyger fram eller kör sakta.

Hej!
Hjullager kan tjuta när dom av någon anledning blir slutkörda/ nerslitna .
Vet inte hur ditt tjut typ lät. men ett slitet hjullager kan låta ganska högt
Peter
Hjälp att hitta delnummer

En timme, en kråkfotshylsa och några &[…]

Tjena! Min S80 2.5t tappar all ouphm vid 4000 varv[…]

Vänstra bakre gummibussningen på subfra[…]

Någon som vet vart den givaren sitter ?? tip[…]