- tor 02 feb 2017, 21:27
Tjenare! Jag har en Volvo 745 88b som jag bytte diff på för många månader sedan. I den diffen satt H-kransen med färre tänder/hål än den andra. (tror det är 12-14 eller något? Ska egentligen sitta en krans med många fler, typ 40+. Anyways, nu skulle jag vilja få hastighetsmätaren till att fungera utan att byta diffen, går det?
Jag har ett mätarhus ifrån en 740 som har en likadan krans som den som sitter i min bil nu. Det står VDO på mätaren och huset har tre stift.
Mätarhuset i 745an har fyra stift (tänkte inte på om det stod något mer).
Kan jag flytta över vissa delar/hela mätarhuset till min 88b, och få det att fungera? Eller kan jag göra någon schysst koppling?
VAD i själva mätarhuset är det som liksom "lirar/parar" med H-kransen?
Tacksam ifall någon har några tips :)
PS, byta krans/diff är inte aktuellt då detta görs under tight budget och det alltid är ett helvete att få tag i någon som säljer en lös diff.
MVH
Jag har ett mätarhus ifrån en 740 som har en likadan krans som den som sitter i min bil nu. Det står VDO på mätaren och huset har tre stift.
Mätarhuset i 745an har fyra stift (tänkte inte på om det stod något mer).
Kan jag flytta över vissa delar/hela mätarhuset till min 88b, och få det att fungera? Eller kan jag göra någon schysst koppling?
VAD i själva mätarhuset är det som liksom "lirar/parar" med H-kransen?
Tacksam ifall någon har några tips :)
PS, byta krans/diff är inte aktuellt då detta görs under tight budget och det alltid är ett helvete att få tag i någon som säljer en lös diff.
MVH
Life aint easy for a boy named Sue..