Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av gasenibotten
Tjena Har en 745a gle 87 med b230e motorn och jag får inte igång den han får bensin fram till motorn och trycket är bra. Motorn kan hoppa igång nån sekund ibland men då är det kallstarten som gör att den hoppar till liv ibland. för att det kommer ingen bensin över huvudaget till spridarna och det luktar bensin vid insuget när man har pumpat fram bensin. Jag har lyft på mättskivan den som sitter under bälgen men det kommer ändå ingen bensin ur spridarna. Det läcker ingen bensin i bränsle systemet utan det är nåt vid motorn. Det är hålet in till mättskivan där det luktar mest bensin tycker jag. Är det någon så har nån idé på va de kan va. Motorn funkade finfint i en annan bil för två månadet sen snälla nån som har en idé på va de kan va
Användarvisningsbild
av lennarte
Hur har det gått?? det verkar inte vara något intresse för din fråga..... Funkar bensinpumpen?? Det ska komma bensin ut spridarna så fort du rör skivan. Om det är bytt pump på den så ska du veta att det är inte samma pump som till senare modeller ("F" motorerna), "E" motorn har en kraftigare pump som ska ge ett högre tryck. Här är ett felsökningsschema till K-Jetronic (CI eller CIS på engelska). Det är för katalysatormodeller men det "grundläggande" är samma
Bilagor
CIS_troubleshoot.JPG
CIS_troubleshoot.JPG (178.86 KiB) Visad 165 gånger

Kolla Tradera och eBay.

Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]