Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hakni
Bilen dog vid körning,ingen gnista,
Kom fram till att detta var fördelarlocket som var kass,
Bytande tändspole,kablar,tändmodul,fördelarlocket,
Rotor,mm.
Fick till slut igång bilen då gick den inte särskilt bra,
Läste av felkoder och kom fram till belastningssignal från styrenhet saknas plugg nr 6 kod 1-4-4
Plockade av höljet till bränslereläet när det satt i,
Då råkade jag komma i kontakt med lite metall och det gnistrade till ifrån reläet,
Då la bensinpumpen av.
Jag köpte ett nytt relä men det funkar inte,
Alla säkringar vid askkoppen är hela,min undran är om det finns fler dolda säkringar eller om någon har en aning om vad detta kan vara.
Jag har varit under bilen o kollat så att soppapumpen funkar.
Användarvisningsbild
av lennarte
Det går en ganska grov (röd) kabel från batteriet till en kopplingsplint vid bränsleboxen, där delar den sig till 2 likadana kablar varav en går till tändningslåset och den andra till elcentralen. Kolla på samtliga ställen att det är Ok, har det varit en ordentlig strömstöt kan det "slå ut" kopplingen om det inte är ordentlig kontakt innan. + kabelskon på batteriet är nog vanligast att det är fel på. Det sitter 2 st muttrar på kabelskon båda muttrarna ska sitta åt och kablarna får inte gå att röra på. Det kan vara samtliga nämna ställen som det kan fela på. Om startmotorn fungerar så är det helt till tändlåset, men kan vara fel från eller i tändlåset.

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]