Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Halogen744
Hej har fått ett stort problem. Min Volvo 740 med en b230F startar inte, jag stod på tomgång utanför en vän sedan när jag satte mig i så dog den. Och därefter har den inte startat mer... det är ingen gnista på något stift. Det jag har bytt är Fördelarlock, Rotor, Hallgivare. Provat att sätta direktström till tändspole, provat tre tändspolar. Provat att "tjuvkoppla" genom att rycka ur kabla bakom rosen på tändningslåset och kört bara på kablar istället för nyckeln. Har även provat med annan tändmodul utan resultat...

Är jättetacksam för svar /MVH
Användarvisningsbild
av lennarte
Har du kollat om det är gnista direkt från tändspolen?? Om du kopplar en testlampa mellan kabeln till tändspolen (anslutning 15) och kabeln från tändspolen (anslutning 1), alltså i stället för tändspolen, ska testlampan blinka när du kör på starten. Gör den det är det helt från batteriet genom tändlåset, och Hallgivaren fungerar.

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]