Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjooo! Har införskaffat mig en Volvo 944 -94 som jag håller på att montera elhissar i. Elhissarna kommer från min 745 -88b. Jag har satt dit allting på förarsidan och det fungerar väl hyfsat efter lite modifikation.
Även all el i dörren är ifrån 745an. Efter att kopplat i kontakten så fungerade elhissen utan problem. Även elspegeln och högtalaren.
Men centrallåset fungerade inte. Däremot så gick det låsa och låsa upp alla dörrar med hjälp av knappen för högersidans elhiss. Efter att ha tagit de tre kablarna från låskistan och satt dom i de nummer på kontakten som originalkablaget hade så fungerar det fortfarande inte. Så troligtvis brände jag låskistan. Senare ikväll brann också säkringen till hissen.

Anyway, anyway. Finns det någon som har gjort samma grej och kanske kan langa fram en bild på hur kablarna i kontakten ska sitta?
Elen i dörren är alltså från 745 -88b, och bilen är 944 turbo -94.

Bilder eller lätta elscheman är välkommet. Då jag är värdelös på att läsa elscheman så är vanliga sådana inte till så mycket hjälp :wink:
P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]