Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Macusp
Hej, jag bytte dioder i instrumentpanelen och det blev kortslutning, dioderna lyser men varvmätaren eller hastighetsmätaren funkar ej länge. Kan man laga detta?
av sicnarf
Volvo har det som reservdel tror jag. Men man kan också reparera ledningsbanorna i kretskortet. Dock är det komplicerat. Jag hade köpt en beg instrument. Eller en renoverad. Finns på Blocket.
av NilsO
Nej, inte hela kretskortsfolien.

Den ursprungliga "säkringen" är ett stycke ledningsbana på kretskortsfolien som är lite extra smal. Den brinner av om strömmen blir för stor, precis som en säkring.

Reparationssatsen är en liten metalltråd med två "öron", och två skruvar. Man skruvar dit den lilla metalltråden över den gamla, avbrunna biten på kretskortet, så går strömmen genom metalltråden, som agerar säkring istället.
av Macusp
NilsO skrev:Nej, inte hela kretskortsfolien.

Den ursprungliga "säkringen" är ett stycke ledningsbana på kretskortsfolien som är lite extra smal. Den brinner av om strömmen blir för stor, precis som en säkring.

Reparationssatsen är en liten metalltråd med två "öron", och två skruvar. Man skruvar dit den lilla metalltråden över den gamla, avbrunna biten på kretskortet, så går strömmen genom metalltråden, som agerar säkring istället.
Frågan är ju nu om det är bara den säkringen som har gått eller om hela skiten är paj. Men där står det ätt den är till volvo 940 91-94. Jag har en 98. Funkar det endå?
P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]