Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rosellen
IMG_0441.JPG
IMG_0441.JPG (651.76 KiB) Visad 1155 gånger
IMG_0440.JPG
IMG_0440.JPG (1.31 MiB) Visad 1157 gånger
IMG_0439.JPG
IMG_0439.JPG (1.47 MiB) Visad 1156 gånger
Tjena, nu är det så att jag har ett par frågor angående min 940 LTT, det är min första bil jag ägt och mitt första fordon med turbo, så "dumma" frågor kan uppstå. Problemet är att den fluttrar, och jag öppnade upp vad jag iallafall tror är dumpventilen och skulle kolla ifall jag såg något fel. Fast med tanke på att jag aldrig mekat turbobil förut så stod jag bara som ett stort frågetecken. Jag tog ett par bilder på hur det såg ut och det jag undrar är ifall någon här ser nått fel med dumpen? ( Det som jag tror är dumpen )
Anledningen att jag gör ett inlägg här är eftersom att jag såg en annan tråd där en kille hade tagit kort på insidan av sin dump och hans såg inte ut som min, han hade nå grejor i "koppen" vilket jag inte har som ni ser på bilden.

Så om det nu är dumpen det är fel på undrar jag också vad folk rekommenderar jag ska göra, köpa ny original på nåt sätt eller en återcirkulerande som är bra.
av Rosellen
Jo jag har öppet luftfilter men den fluttrar hela tiden, inte för att det är jätte viktigt att jag fixar detta då jag läst att flutter bara förstör jätte lite i längden men vill fixa alla "missljud" :/
Användarvisningsbild
av Marlboroman
En del av ljudet kommer du inte bli av med så länge du har öppet filter. Men undersök membranet i dumpen, dem spricker till slut och då kan man få att det "fluttrar" hela tiden och lägre laddtryck och annat tråkigt.
av Rosellen
White skrev:Dumpen ser helt okej ut, kolla bara så gummimembranet inte är sprucket.
Har tagit mig en närmre titt nu och såg att det är 2 små hål i packningen/membranet vad det nu heter och antar att det är problemet? Och vart får man tag på ett nytt sånt isåfall tror du? lägger upp nå bilder på hur det ser ut
1.JPG
1.JPG (162.03 KiB) Visad 1125 gånger
2.JPG
2.JPG (103.37 KiB) Visad 1124 gånger
av Rödpansar
Håller själv på med detta problemet, Beställde hem ett nytt membran och fjäder från GIK turbo, Men fick inte med någon packning, Det ska sitta en packning emellan dom 2 metalldelarna med 3 hål visst? Isåfall var får man tag på den?
Antar att min är sen original och är som knäckebröd när jag öppnar upp.

Tack! ;-)
Användarvisningsbild
av White
Rödpansar skrev:Håller själv på med detta problemet, Beställde hem ett nytt membran och fjäder från GIK turbo, Men fick inte med någon packning, Det ska sitta en packning emellan dom 2 metalldelarna med 3 hål visst? Isåfall var får man tag på den?
Antar att min är sen original och är som knäckebröd när jag öppnar upp.

Tack! ;-)
Ska inte sitta någon packning. Bara membran, plaststyrning och fjäder.
Ersättningsbakluckeljus V90XC 2018

Mitt råd är nog: Köp nytt helt enk[…]

Den stora annons-tråden

Gissar den va för dyr att laga? Volvo V70 htt[…]

Nu tar Volvos "eminenta mjukvarutekniker &q[…]

Oftast motorcyklister som tycker det är smart[…]