Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1110948
Hej
Är så här att jag reggat om min 940 gl-92 från b230fb till b230fk.
Har lött in spridarmotstånd och förlängt lmm precis som man skall göra. men den dör plötsligt.

Så därför är jag inne på att byta hela motorkabelhärvan. Har fått tag i en härva från en 97a, men min fråga är då hur mycket som behövs bytas? Hur gör jag med min Blink-felkodsläsare när den nya härvan har obd1 uttag?


mer om mitt problem:
bilen tappar allt ibland, och går på tomgång, stryper sig själv när man gasar tills den dör. Vid detta tillfälle kan man koppla ur Lmm kontakten och trycka i den igen, så går bilen. Kan hända efter 1km eller 10 mil. ibland när man kör och ibland när man stannar i en korsning.
Har bytt kablarna jag lött in samt lött om alla kablar.
mätt upp kablar till lmm
Min felkod jag får ä 1-2-1, signal till lmm, bruten eller något liknande.
Bytt:

bränslepump
spridarmotstånd
Lmm- 4 olika
lmm kontakt
Lambdasond
spridarrelä
bränsle och tändboxar, flera olika
bränslepumpsrelä

garanterat mer jag inte kommer på nu

Snälla hjälp mig! Har brottats med det här felet i 4 år nu :(
#1110996
Från 97 till 92 så innebär det att du måste byta all el, från bakljus till framljus. Dessutom får du inte airbagen att fungera sen då nya airbagenheten har annorlunda design mot den gamla, då golvet skiljer. Om det skiljer på ac/ecc/inget alls mellan bilarna får du även byta hela värmepaketet.
Jag har gjort det, och det är inget man gör om det finns alternativ.
P0171

Har du provat lyfta batteripolen en stund så[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]