Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av the_dolph
Hej! Har börjat fundera på om jag ska xenonkonvertera mina bosch bignick extraljus. Är det h3 sockel i dessa extraljus? Behöver jag modifiera extraljuset ngt för att en xenonlampa ska passa? Tips på vart jag kan sätta balasterna? Bra förslag på kitt? Har en 940 från 98.

Mvh Lars

Skickat från min D6503 via Tapatalk
av Amarace
H3 är det och du måste ju ta upp ett 25mm hål i bakstyckena. Ballasterna är bara att hänga innanför grillen.
Användarvisningsbild
av the_dolph
Hålet på baksidan, är det för att föra in själva lampan i huset? Hade bosch navigator på en annan bil och där kunde jag föra in lampan framifrån genom att ta bort framsidan av lycktan. Är det 35 eller 55 w xenon som gäller?

Användarvisningsbild
av the_dolph
Hej! Har försökt följa kopplingen från extraljusen och bak till batteriet samt kabeln till ljusomkopplaren. Hittade ingen säkring längs vägen. Den grönmarkerade kabeln är från extraljusen. Den röda cirkeln visar vart två av kablarna är ansluta. Själva huvudkabeln fortsätter som ni ser på bilden. Tacksam för hjälp, vill få bort den gamla kabeln men vet ej vart jag ska kapa.

Användarvisningsbild
av the_dolph
Hittade även följande sak, monterat på höger sida fram om man står framför bilen. Vad kan det vara?

Användarvisningsbild
av the_dolph
Hej! Var in och kollade på din sida. Finns mkt intressanta saker där.

Hjälp att hitta delnummer

En timme, en kråkfotshylsa och några &[…]

Tjena! Min S80 2.5t tappar all ouphm vid 4000 varv[…]

Vänstra bakre gummibussningen på subfra[…]

Någon som vet vart den givaren sitter ?? tip[…]