NilsO skrev:Vilken motor har du?
På B230F ska det vara gula spridare, Boschnumret slutar på 762. Samma spridare finns i 940 med B230FB, B230FD. (Däremot är ju B230F väldigt ovanlig i 940.)
Turbo har en annan sort, och 16-ventilersmotorn ytterligare en.
Tack för alla svaren!
Min bil blev stulen i vintras men hittades några dagar senare. Spridarna, hjulsidorna, stereo och lite andra smågrejer var bortplockade. Jag valde i alla fall att få ut en lite mindre summa från försäkringen än om den hade skrotats och istället behålla bilen.
Nu fick jag tag i en motor från en 940 som skulle skrotas där jag kan plocka lite delar. Och du hade rätt i att det inte var riktigt samma motor ser jag ju nu. Men jag kollade på spridarna precis och de slutar på 762, så där hade jag tur. Dock verkar spridarröret inte vara det rätta.
Alla slangar var avskurna som går till röret, och det finns en som jag inte kunde se var den skulle gå någonstans förrän jag googlade fram lite bilder.
Nedan har vi en bild som jag hittade på bildelsbasen. Det är en likadan som jag har nu. Den på bilden är från en 940 -94, tror den jag har är från -95.
Här hittade jag en bild på en från en 740 -91. Och där ser man ju var den slangen ska sitta.
Då får jag väl försöka få tag på röret till spridarna samt lite nya slangar. Har jag tur kanske jag kan hitta något på skroten.