Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Thoena
Hallå har en liten fråga luftning av bromsar på en 945 ltt 96, har bytt ett bromsok i bak och ett ifram och sedan när jag försökt luftat bromsarna så får jag inte ut all luft, har gått igenom säkert med 1,5 liter bromsvätska och det kmr fortfarande massa luft, har både testat med biltemas bromsluftare på tryckluft samt pedaltramp, funderar på om det är huvudbromscylindern som någon packning gått i eftersom det inte blir någe tryck när man bromsar men der tar fortfarande emot och så men man kan inte pumpa upp så pedalen blir stum, tacksam för råd

Mvh :-O)
Användarvisningsbild
av lennarte
Vissa modeller har mer än en nippel på varje ok. Har behållaren varit tom måste man lufta alla nipplar på alla hjulen. Det rekommenderas att göras i vart fall så man får frisk bromsvätska till alla ställen. Om behållaren varit tom kan man lufta vid huvudcylindern först, genom att "släppa ut" vätska via bromsrörsnipplarna vid huvudcylindern. Sedan rekommenderas det att alltid byta oken parvis

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]