- ons 03 aug 2016, 03:08
#1098101
Det hela började för en månad sedan. Bilen började hosta efter ett fartgupp o gick några hundra meter sen tvärdog, bytte tändspole o bilen startade igen o gick bra tills för nån dag sedan.Den tvärdog åter igen o denna gången var det inte lika enkelt.
Efter många startförsök blir den ordentligt sur och tänder bara till, dock några sekunder längre när man plockar säkring 1 till bränslepumpen.
Det som är kollat nu då är:
Gnista finns
Bytt tändspole igen
Kollat rotor, fördelarlock, såg okej ut o inte alltför slitna
Provat annan tändmodul
Kollat så inte kamremmen kuggat
Provat andra tändstift som funkat innan
Stiften blir ordentligt blöta o det sprutar bensin ur cylindrarna när man tar väck tändstiften
Btr, funkar den om det inte kommer bensin ur vakuumslangen eller det är ingen garanti för att den är riktig?
Bränslepumpsrelät, styr det nåt annat än soppapumparna?
Bilen är en 740 från 87 med en b230f
Edit: Hittade felet. Var en kabel till en spridare som hade gått av o låg emot jord, efter att ha skarvat den så startade bilen direkt o gick perfekt.
Efter många startförsök blir den ordentligt sur och tänder bara till, dock några sekunder längre när man plockar säkring 1 till bränslepumpen.
Det som är kollat nu då är:
Gnista finns
Bytt tändspole igen
Kollat rotor, fördelarlock, såg okej ut o inte alltför slitna
Provat annan tändmodul
Kollat så inte kamremmen kuggat
Provat andra tändstift som funkat innan
Stiften blir ordentligt blöta o det sprutar bensin ur cylindrarna när man tar väck tändstiften
Btr, funkar den om det inte kommer bensin ur vakuumslangen eller det är ingen garanti för att den är riktig?
Bränslepumpsrelät, styr det nåt annat än soppapumparna?
Bilen är en 740 från 87 med en b230f
Edit: Hittade felet. Var en kabel till en spridare som hade gått av o låg emot jord, efter att ha skarvat den så startade bilen direkt o gick perfekt.
Senast redigerad av 2 Tobiasvolvo, redigerad totalt 0 gång.