Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Jag beställde en uppsättning solskydd från Solarplexius (samma artikelnr för 945 och V90) och skulle montera dem idag. Jag har radioantennen i sidorutan i kombiutrymmet (vet ej om sena 945 också har detta). På insidan av rutan sitter en liten gummiklump där antenntrådarna lämnar rutan. Solskydden är inte utskurna för denna klump vilket gör att jag inte ens försökt montera dem. Skyddet skulle glappa ungefär en centimeter i nederkanten av rutan.

Har någon annan upplevt detta problem? Jag antar att jag får returnera skydden och åka utan (vilket är synd eftersom vi ska iväg på en månads bilsemester i Europa).
Senast redigerad av 1 Nicolai, redigerad totalt 0 gånger.
Tack för inläggen. Jag ringde Solarplexius idag och fick mycket trevligt bemötande. De rekommenderade mig att hålla en pappskiva mot rutan så att gummiklumpen gör ett avtryck och använda den som mall för att rita ut en linje på solskyddet. Sedan klipper jag längs linjen med en sekatör och filar till kanten om det behövs.

Jag frågade om de kunde sälja ett enstaka skydd om jag skulle misslyckas och förstöra det, men då sa den jag talade med att de kunde bjuda på ett extra skydd.

Eller en fördel? Då är det ju led[…]

ABS ring/sensorring

Felkoden ABS-C003A07 tyder ju vanligtvis på […]

Jag kopplade in å körde testen för[…]

Tar man bort skatterna får man mer öve[…]