- fre 17 jun 2016, 20:16
Har problem med mitt centrallås som ej funkar. Har bytt microbrytare i vänster dörr och även reläet. Har provat med en annan kabelstam från vänster dörr och inget händer. Som jag fattar det så funkar det från brytaren till reläet från vänsterdörren. Är lite dålig på att läsa elcheman så jag undrar om någon fler som råkat ut för detta som kan ge goda råd. Det verkar som en signal till någon servo fattas och frågan är hur det är kopplat och vilket servo som får signalen först eftersom det verkar helt dött från reläet. Ingen dörr reagerar när det slår i reläet inte heller i bakluckan. Frågan är hur det är kopplat , t ex går det en huvudsignal till bakluckan först som sedan styr resten av dörrarna eller??
Om någon kan komma med en förklaring hur det funkar eller med ett bra tips var man ska fortsätta och leta. Ta det gärna enkelt så en gammal gubbe kan förstå det hela. OBS. EJ fjärrstyrt centrallås, låses och öppnas endast med nyckel.
Mycket tacksam för svar och råd.
Mogge 57.
Om någon kan komma med en förklaring hur det funkar eller med ett bra tips var man ska fortsätta och leta. Ta det gärna enkelt så en gammal gubbe kan förstå det hela. OBS. EJ fjärrstyrt centrallås, låses och öppnas endast med nyckel.
Mycket tacksam för svar och råd.
Mogge 57.