Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Zeus
Hej. Skulle byta olja och när jag låg och krallade under bilen såg jag att högra stabstet var brustet. Kan man byta det själv om bilen står på marken? Har ingen möjlighet att hissa. Hur gör man? Farligt att köra utan ?
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag tror du menar det korta staget från krängningshämmarstaget till bärarmen. I så fall ska det inte vara några problem. E.v hissa upp så du kan ta bort hjulet för att komma åt. Du har ju kört hittills utan att märka något så ett tag till gör nog ingen skillnad. Dom brukar rosta och sedan "knäcks" dom vid belastning, så dom gör ju nytta när dom fungerar.
av Zeus
Att lossna var inga problem, att sätta på det nya var jag tvungen att hissa ena sidan för attfå på det. Spelar det någon roll "hur" man sätter på det, eller är det bara att skruva på det och se glad ut? Och hur mycket ska man spänna på delen som sitter mot krängningshämmaren? Gummi på båda sidor, känns om man drar för hårt går gummit sönder?

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]