- mån 06 jun 2016, 16:25
#1083224
Krånglande 745:a, årsmodell 91.
Vid bärgning försågs generatorn med ny laddningsregulator av bärgaren. Det funkade bra ett tag, ordentligt med ström, men en dag kokade batteriet och det visade sig att laddningsregulatorn var på 24 (28) volt. Inte undra på att instrumenteringen lyste bättre än vanligt.
Men frågan är vad som tagit stryk? Det låter som att bensinpumpen går hela tiden, lyset går inte att stänga av och diverse lampor på instrumentbrädan lyser. Måste koppla bort batteriet för att släcka och få tyst Jag har kollat de flesta relän (utom det runda gröna). När man tar bort det mittersta svarta relät (som sitter till höger om J och K) så försvinner ljudet. Har provat att byta till annat men det är ingen skillnad.
Kan det uppstå fel i tändningslåset eller finns andra relän på en 740 än de som sitter i mittkonsolen? Tacksam för tips.
Vid bärgning försågs generatorn med ny laddningsregulator av bärgaren. Det funkade bra ett tag, ordentligt med ström, men en dag kokade batteriet och det visade sig att laddningsregulatorn var på 24 (28) volt. Inte undra på att instrumenteringen lyste bättre än vanligt.
Men frågan är vad som tagit stryk? Det låter som att bensinpumpen går hela tiden, lyset går inte att stänga av och diverse lampor på instrumentbrädan lyser. Måste koppla bort batteriet för att släcka och få tyst Jag har kollat de flesta relän (utom det runda gröna). När man tar bort det mittersta svarta relät (som sitter till höger om J och K) så försvinner ljudet. Har provat att byta till annat men det är ingen skillnad.
Kan det uppstå fel i tändningslåset eller finns andra relän på en 740 än de som sitter i mittkonsolen? Tacksam för tips.