Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av JANAWS
Skall byta kamrem på 960 -96:a undrar var skall man köpa grejorna.
Volvo, Mekonomen, Biltema, V-parts eller någon annan?
Det är lätt att säga Volvo men är det värt priset?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Yaniz
Kända och renommerade produkter till betydligt lägre priser än i Sverige kan du köpa på exv autoteilemann.de

Frakten tar en vecka och kostar drygt en hundralapp. Ingen tull ingen svensk moms, då det är köp inom EU.

Jag har slutat köpa reservdelar i Sverige till mina bilar och köper allt inklusive olja, däck, rekondprodukter mm på tyska webbbutiker. Ångrar bara att jag inte gjort det tidigare. Finns mycket pengar att tjäna. Volvo original är tillverkat av någon underleverantör, dock så finns det folk som tror att Volvo tillverkar precis allt som finns i en Volvo.
Användarvisningsbild
av Nexus
Garanti på kamrem är inget gå efter vid inköp. Ska garantin gälla ska alla rullar vattenpump mm vara bytta samtidigt och på verkstad. Är bilen värd något skulle inte jag köpa no name prylar.
av nivenko
Det verkar som om åsikterna spretar lite vad som är ett bra köp. Jag har fått för mej att mekonomen och skruvat har bra kvalitet överlag på de delar som de säljer. Eftersom jag köpte kamremssats från skruvat vilket har funkat perferkt i tre år nu är det en annan fråga som man kan ställa i detta spörsmål. Är det någon överhuvudtaget som har haft problem kvaliteten på kamremsatser från dessa företag eller andra liknande firmor? Det borde rimligtvis röra sej upp mot tusen personer, eller kanske ännu fler, som handlat hos dem.
mvh
Kjell
av JANAWS
Tack för alla åsikter.
Jag är snål men vill inte köpa dåliga grejor då bilen har ett bra bruksvärde.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Waizguy
Om man inte vill köpa original finns flera stora märken som säljer kit ex Bosch, Continental (Japp dom gör kamremmar), SKF, Gates (Var den som mekonomen sålde förut)
Mixar man och köper ex. remmen på Volvo och spännrullen på annat håll kan man leta efter märken om är stora inom Kul-/rullager ex. FAG, LUK, Sachs, SKF.

Ska man köpa på Skruvat kan man lika gärna köpa på Biltema. Säljer man produkter under sitt eget varumärke så har man ingen aning vem som är tillverkaren. Behöver dock inte vara dåligt för det.
Kamrem byter man inte varje år så att snåla in är en avvägning man själv får göra.
av nivenko
Ang leverantörer skriver skruvat på hemsidan "Vi samarbetar med flertalet ledande leverantörer såsom Bosch, Gates, LuK, INA och svenska SKF" så det verkar ju inte vara några okända tillverkare av delarna. Jag föredrar personligen mekonomen framför biltema då jag har haft dåliga erfarenheter av biltema med dålig passform eller att delen har inte varit till min bil överhuvudtaget.
Kjell

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]