- lör 23 apr 2016, 21:42
Min 960 sedan -92 aut. har stått avställd hela vintern och nu när jag sätter i batteriet, så lyser vä blinkers när jag lägger på batteripolerna. Dvs även när tändningen är avslagen också ?:-/ ! Alla blinkerslampor på vänster sida lyser klart bak och fram samt lilla lampan i framskärmen och kontrollampan i bilen.
När jag vrider på tändningen så blinkar höger blinkers som den ska. Men när jag väljer vänster sida fastnar relät och vänster sida lyser endast.
Vart möts + (spänning) och blinkerslampor när tändningen är avslagen?
Min första tanke var: Släpvagnskontakten! ?
Drog ur alla kablarna i skarvarna under bagagemattan till släpvagnskontakten, men utan att det envisa lysandet på vä blinkers slocknade.
Ja jordfel är något som också kan ställa till konstiga saker, men vart??
Kan det vara blinkersrelät?
Efter mycket letande så tycks det sitta i varningsblinkersknappen Men det ser ut som hela knappen/kontakten måste bytas?
Någon som har erfarenhet av samma problem?
När jag vrider på tändningen så blinkar höger blinkers som den ska. Men när jag väljer vänster sida fastnar relät och vänster sida lyser endast.
Vart möts + (spänning) och blinkerslampor när tändningen är avslagen?
Min första tanke var: Släpvagnskontakten! ?
Drog ur alla kablarna i skarvarna under bagagemattan till släpvagnskontakten, men utan att det envisa lysandet på vä blinkers slocknade.
Ja jordfel är något som också kan ställa till konstiga saker, men vart??
Kan det vara blinkersrelät?
Efter mycket letande så tycks det sitta i varningsblinkersknappen Men det ser ut som hela knappen/kontakten måste bytas?
Någon som har erfarenhet av samma problem?