Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej jag skapar den här tråden för att jag har inte hittat någon annan som svarar på dom frågor som jag har

Jag ska montera tre extraljus på min 940 med ett sånt fäste som sitter bakom regplåten men jag har inte kommit på något bra sätt att sätta fast den på. Så jag undrar om det är någon här som något bra tips

Tacksam för svar om det är någon som har några bra tips :D
"Dom" stal min grill och rykte loss den så fästena i fronten gick sönder. Fick plötsligt för mig att sätta 2 stora extraljus framför "hålet" men "dök på" samma problem, ljusen kommer väldigt långt ut. Så jag bockade 2 st fästen i 30x3mm plattjärn som ska sitta bakom nummerplåten så extraljusen kommer längre in, helst inte utanför kofångaren. Letar efter Hella 190mm eller Bosch "Big Knick med "vanliga" halogenlampor. Har inte monterat fästena än men gjorde (för att visa hur det ska se ut) en enkel skiss i Paint.
extraljusfäste.png
extraljusfäste.png (1.39 KiB) Visad 1193 gånger
Det ljusblå strecket är nummerplåten, det mörkblå är kofångaren och det svarta är extraljusfästet. Kofångaren i genomskärning sedd från vänster. Jag tänkte fästa den med "blindmutter" eller "POP-nut" som vi kallar det, men det finns ett problem. Jag har AC i min 740 och då ligger det en vakuumtank bakom kofångaren, hur långt är det mellan baksidan på kofångaren och vakuumtanken..... Fästena ligger färdigbockade hemma, kan fota dom om det finns intresse
Är intresserad av att köpa begagnade extraljus, runda, halogen minst 180mm
ABS ring/sensorring

Bara så du vet,inga tandhjul varesig fram el[…]

Service Peugeot 107 2007

IMG_20250820_171628.jpg Peugoten är nu nybes[…]

Varvtal motortemp är bara två exempel[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Hat bytt tändstift för ungefär 1,5 […]