Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av razze99
Hej, har en Volvo 745-90 (A-Traktor) Med en B230f. Skulle gå ut och borsta av snö för att åka och handla. Jag startade den och den gick bra på tomgången i ungefär 10 minuter innan varvtalet gick ner och det lät som den skulle dö. Efter några sekunder gick de upp igen men den började låta konstigt från motorutrymmet. Jag öppnade för att titta och såg att det droppade från expansionskärlet, jag började skruva av locket och det spydde ut vätska. Stängde av den på en gång då. Ska jag fylla på med bara ren kylarvätska eller något annat?
Mvh Rasmus
av razze99
Ja vet att man ska ha 50/50. Men tänkte eftersom det kokade om jag skulle fylla på med ren glykol.
av razze99
Det var rätt lite i när jag köpte den för några månader sedan. Fyllde på med OKQ8's 50/50 och det har funkat fram tills nu. Den hade problem med att bli varm tidigare.
av razze99
Okej, tänkte om det kan motverka kokningen då bara. Men ska kolla vad det är i den i veckan =)
Vårda v90 2025

Som Erik skrev, underredsbehandling skulle jag s&a[…]

Stänga av rörelsesensorn permanent?

Går det stänga av denna permanent? Ha[…]

Död instrumentering och klima

Hej Har en V70 -07 som nu på semestern gick[…]

Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]