- lör 09 jan 2016, 23:26
Har du problem med isbildningar i bilens dörrhandtag så det blir svårt att öppna bildörrarna?
Är dörrhandtagen svarta på din bil eller prioriterar du funktion över färg?
Då har jag ett udda men funktionellt tips till dig! Sopsäckar och tejp!
Börja med att värma upp dörrhandtagen så all is smälter och att fukten försvinner.
Mät sedan bredden på baksidan/insidan av handtaget.
Klipp sedan en lika bred bit svart sopsäck. Länden ska vara så den räcker några varv runt handtaget.
Klipp även ett par bitar svart eltejp som ska räcka runt handtaget. Kapa även en kort bit som du sätter på kortsidan av plasten.
Tejpa fast plasten på handtagets utsida och vira den ett par varv runt handtaget. Vira den uppifrån och ner. Kapa påsen så den slutar på insidan.
Tejpa sedan fast plasten runt handtaget med de långa tejpbitarna.
Denna lösning innebär att handtagen blir snö och isfria hela vintern. Det löste mina isproblem de år jag körde 740.
Är dörrhandtagen svarta på din bil eller prioriterar du funktion över färg?
Då har jag ett udda men funktionellt tips till dig! Sopsäckar och tejp!
Börja med att värma upp dörrhandtagen så all is smälter och att fukten försvinner.
Mät sedan bredden på baksidan/insidan av handtaget.
Klipp sedan en lika bred bit svart sopsäck. Länden ska vara så den räcker några varv runt handtaget.
Klipp även ett par bitar svart eltejp som ska räcka runt handtaget. Kapa även en kort bit som du sätter på kortsidan av plasten.
Tejpa fast plasten på handtagets utsida och vira den ett par varv runt handtaget. Vira den uppifrån och ner. Kapa påsen så den slutar på insidan.
Tejpa sedan fast plasten runt handtaget med de långa tejpbitarna.
Denna lösning innebär att handtagen blir snö och isfria hela vintern. Det löste mina isproblem de år jag körde 740.
Bruksbil: Volvo V70 -05 - Såld och ersatt med en identisk bil (Ingen forumtråd)
Pensionärsracer: Volvo S90 3.0 -97
Pensionärsracer: Volvo S90 3.0 -97