Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av meghin
Behöver tips om hur/var man kan leta efter var vatten kan ta sig in. Vattnet samlar sig på golvet på passagerarplatsen (alltså höger fram), och jag har en känsla av att det letar sig in "uppifrån" vid styrboxen ungefär. Har monterat bort handsfack och torpedplåt, och hällt vatten, utan att bli klokare. Har inte orkat dra bort all inredning, och det rinner väl givetvis innanför denna. Styrboxen måste antagligen tas loss för att man ska kunna titta bättre, och jag har inte klurat ut hur man tar loss den ännu.

Var skulle du börja leta? Tips och tankar mottages tacksamt :)
Senast redigerad av 1 meghin, redigerad totalt 0 gånger.
av meghin
sicnarf skrev:Säkert något dräneringshål vid torpeden som är fylld med löv och annat skräp.
Tackar, ska det finnas ett stort hål på vardera sidan av bilen? Såg ett på vänstra sidan men på höger var det en stor plast som täckte. Kanske titta vidare där då!
av meghin
Hittat läckan! Få se om jag lyckas få med bilden. Läckan ser ut att vara vid en plåtskarv i torpeden. Bara att vänta på torrt väder nu då, så ska det på med plastic padding!
Bilagor
image.jpg
image.jpg (1.98 MiB) Visad 721 gånger

Jag har använt VParts skivor och belägg […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]