Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

GMAP_LINK »
har skaffa mig en volvo 744 intercooler från 85.. ganska så orginal och få milantal på nacken, hela 12543mil..
nu till det konstiga! starta man bilen kall, med motorvärmaren i så går bilen riktigt dåligt, då den är kall! går bilen inte på alla burkar, spottar och baktänder och ha sig, luktar även ren bensin. men oftast då den kommer i arbetstemp, och man antingen gasar ur den, eller stänger av dig i och låter stå i några minuter så går den till sig sedan

Det är nya tändstift/tändkablar.
ny fördelare/rotor
ny vattentämpgivare (på toppen)
ny vevaxelgivare
nytt luftfilter
nytt bränslefilter
tjabba! lämnade in den på volvo men på stora fel sökningen! fick till svar att den är som att någon står och häller i soppa.. och så bytte dom ett fördelarlock... som va 2 verckor gammalt.. och så starta inte bilen ens då jag skulle hämta den. hade väldigt svag gnista, har börja funderat ifall det sitter en tändmodul på dessa modeller någonstans..??
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5&t=121955
Här diskuterades något liknande (ingen gnista) och där var det boxen som strulade. Sitter det Motronic insprutning, så är det bara en box för både tändning och insprutning. Då finns ingen tändmodul/förstärkare, däremot en "modul" för spridarna.

Mvh
Lennart
varför bytta dom fördelarlocket om den får för mycket soppa :shock:

Ryck kontakten till kallstartsspridaren som sitter på insuget och se om det gör någon skillnad.
Du har en termotidkontakt också som kan krångla men tror dock inte den är felet för då hade den gått fett hela tiden om jag inte minns galet.

Jag har använt VParts skivor och belägg […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Ett sätt att minimera riskerna för damm […]

Volvo V50 "Mr White"

Stort lyft, speciellt damasken. Tänk att s&ar[…]

Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]