- ons 02 dec 2015, 19:50
Får känslan av att vi inte är så många som kör 7/900 längre, undrar därför hur många vi är?
Moderator: Moderatorer
päpplet skrev:Min vagnspark blir bara äldre och äldre så numera är det nästan bara skattebefriade 740 som gäller :)Samma här, fast jag har bara en bil. En 740 -88B. Men vilken 745-a jag har. Last och dragbil, något "tilltufsad" efter ett plötsligt närmande av en lastbil, men går(numera)som ett skott. Vi blir helt pensionerade samtidigt (jag har delpension nu) men bara Volvon bli skattebefriad.... :roll:
Perra83 skrev:Vad är tjusningen med en så gammal bil, gillar ni inte ny teknik?Det är ny teknik, min förra bil var farsans gamla 144 -72. Man ska inte byta bil i onödan, det tär på jordens resurser.
roh66 skrev:Det är med stor njutning jag glider runt i min betalda, outslitliga, komfortabla, pålitliga, oömma, stora, last och drag åsna (1600 på B).Håller fulständigt med dig. Min 745-a -88B är dessutom utrustad med AC, ABS, Elfönster (även bak), Elsollucka, Lastgaller, Farthållare, 6 högtalare (dom främsta har inte blivit inkopplade sedan originalradion sa´upp sig), Äkta läderklädsel, Förstärkt fjädring och gasstötdämpade, 6,5" aluminiumfälgar, 16V motor, m.m. original alltså. Vem behöver ny teknik :lol:
Connected Safety använder bilens inbyggda SIM[…]