Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av aha0611
hej hej!

nu är det så att jag köpt mig en 940ltt (chippad, och uppställt laddtryck)
den har gått hur fint som helst tills jag helt plötsligt tappade effekt... ?:-/ lyckades lokalisera det, det var luftfiltret som hade åkt av (öppet filter) sen funkade det fin fint igen!

sen gick avgasröret helt av precis efter katten, så av så att det hängde å skrapade i backen om den var lite förhöjning på vägen, tappade då lite effekt igen, men inte lika mycket. svetsade avgasröret på en gång, läckte ytterst lite på åvansidan av röret.
men sen skulle jag köra igen å då hade den tappat ännu mer effekt, så nu är den trött som en påse nötter.... :-O) fixade den lilla läckan med avgasfix, utan resultat. den laddar lika som innan (1,1-1,2)

HJÄLP??? vad är fel? :-O) ?:-/ ??:-/ :?: :(
av aha0611
White skrev:Tappade motorn effekt när luftfiltret åkt av? Låter jättekonstigt!? :???:

Knacka på katten och hör om det skramlar i den. Inte helt ovanligt att innanmätet går sönder och täpper till för avgaserna.
ja den tappade jätte mycket effekt då! ??:-/
ja jag ska testa katten, har haft det i tankarna också! :-)-)
av aha0611
White skrev:Förresten, går bilen sämre om du kopplar av sladden till LMM? Tänkte om den tagit skada när luftfiltret åkte av? Troligen inte, men
det finns ju en möjlighet.
japp den funkar som den ska :)
Värme i kupén laddhybrid

Värmaren är trasig, tur att jag har Sele[…]

AC problem V70 2016 D3

Hej, Jag har typ inget spel se bild Ett "[…]

Vårda v90 2025

Hålrum kan man nog vänta med tills bile[…]

gummilist

@ShogunX , Kan du länka nån text om d[…]