- mån 12 okt 2015, 21:02
Hejsan! För ett tag sedan så var jag ute och körde med bilen, hade kört cirka 10 mil och skulle ut för att ta en rökare, Märkte då att det läckte något ifrån bilen, Såg ut som vatten så jag öppnade huven, Visade sig att vattenslangen till kylaren (övre) hade gått sönder, var även olja i vattnet som det såg ut, men bara lite. Körde då cirka 500 meter till biltema och köpte ny slang, den gick inte upp i temp eller dylikt. Sen körde jag så ett tag, men efter 2-3 veckor så gick även den slangen, bad en kompis hämta en ny och ta med vatten, bilen gick fint i cirka en vecka tills den gick i kok, (väldigt högt tyck i kylaren) märkte då att det var väldigt mycket olja i vattnet och man kunde ungefär köra 200 - 500 meters etapper för att komma hem då den blev varm, så nu har bilen stått i cirka en månad om inte mer och skall ta tag i problemet, vad jag fått höra så går växellåds oljan i kylaren med, och tänkte om det har läckt där? Eller finns det nån mer stans det sitter ihop? Innan första slangen gick så bytte vi olja i bilen, cirka nån dag innan. Men det finns ingen vatten i olja, bara olja i vattnet så att säga.