Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Albun
Hej! Detta är mitt första inlägg på forumet så ursäkta på förhand för eventuella misstag...

Jag har då alltså en 745a som inte startar. På startgas går den precis som vanligt och tändstiften är torra så bebsinen lär utom allt tvivel vara boven.

Jag har testat alla delar av systemet och hittat ett hinder, btr:en. Jag har då alltså tagit bort bensin tillförseln och returen, prövade blåsa luft igenom men det är tvärstopp. Det enda som inte är ett rör/slang på vägen är ju btr:en men den visade sig ju vara rätt dyr så tänkte att jag gör ett inlägg här för eventuella idéer. Så alla tankar och inputs är välkomna!
av NilsO
Det beror på om du provat med tryckluft eller liknande.

Det ska vara "stopp" i regulatorn. Den öppnar först vid 3 bar och släpper tillbaka överskottsbränsle till tanken, så att trycket före regulatorn hålls konstant. Trycket efter regulatorn är i princip noll (där rinner bränslet bara tillbaka till tanken.)

(Detta är lite förenklat; trycket varierar utifrån trycket i vakuumledningen.)
av Albun
Tack för svar! Använde tryckluft, öppnades vid ju vid ca. 3 bar, så den var ju fullt fungerande! Hittade problemet och det låg mycket riktigt inte i btr:en utan i min brist på kunskap! Men man lär så länge man lever! Och nu går den, dock väldigt dåligt. Man startar den och den har "orolig" tomgång och vid gaspådrag så dör den nästan och går bara att varva om man långsamt succesivt ger mer gas. Samt så är det löjligt dålig kraft i den. Kan det vara pumpen?
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]