Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av quaker
Hej!
Har en 940 classic 98 där det läcker avgaser från grenröret mot turbon. Läste någonstans att det inte skall sitta en packning där. Men hur skall man då få bort läkaget? Alla pinnbultarna är hela så vad kan ha hänt?. Läste i en annan tråd om avgaser i kupe´n och fick lite panik...känner bara en liten avgaslukt vid kallstart. men ändå :shock:
Sedan gick huvlås vajern av ...är det bara o lirka bort grillen och hänga på ny vajjer? Läste om samma sak på en 740 - är det samma konstruktion?
mvh Q
av quaker
lyckades få upp huven nu ikväll
om någon råkar ut för detta!..köp ny vajer direkt. Ta bort grillen . arbeta dig framåt mot strålkastaren, till höger alltså när du står framför bilen.
lossa skruvarna som håller strålkastaren då kan du lirka in handen mot det ena huvlåsen och på så sätt öpnna huven.
Jag önskar jag köpt vajer direkt, men jag är en sån där omständig typ som tror att allt går och laga därför så hade jag ett vajerlås som jag använde och det funka ju så klart inte.....så jag kommer få göra om allt igen.
ha de!
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]