- ons 07 okt 2015, 16:57
#1010002
Bilen är en 945 - 97:a och skall byta metallkylvattenröret på motorns högersida, det röret som kommer från motorn och går ner till oljefiltret, på röret finns även en avtappningsventil
Det avslutas med en liten bit gummislang innan det går in bakom oljefiltret (oljekylning)
I motorn så ser det ut som det sitter en rörkoppling, med en mutter för att dra fast röret
Det är trångt att få plats med en fast nyckel som mothåll pga att vinkeln stämmer inte mellan rörkopplingen och den fasta nyckeln
Ni som bytt - om man bara lossar rörkopplingens mutter, utan mothåll, brukar då hela rörkopplingen snurra med ut?
Om hela rörkopplingen följer med, hur är det tätat, när man återmonterar?
Det avslutas med en liten bit gummislang innan det går in bakom oljefiltret (oljekylning)
I motorn så ser det ut som det sitter en rörkoppling, med en mutter för att dra fast röret
Det är trångt att få plats med en fast nyckel som mothåll pga att vinkeln stämmer inte mellan rörkopplingen och den fasta nyckeln
Ni som bytt - om man bara lossar rörkopplingens mutter, utan mothåll, brukar då hela rörkopplingen snurra med ut?
Om hela rörkopplingen följer med, hur är det tätat, när man återmonterar?