- ons 19 aug 2015, 19:56
#997813
Hej
Jag är en 54 tjej som inte kan mycket om bilar men min Volvo 740 88 GL är min bästa vän.
Jag köpte denna bil för ca 5 år sedan. Den har hackat och ryckt mer eller mindre hela tiden. Min son har då sagt att det är en gammal bil. Nu har det blivit kraftigare, så nu behöver jag hjälp.
Bilen är en manuell med inspr 2.2 alltså med halgivare...titta vad jag lärt mig efter att läst många inlägg, före jag blev medlem.
sedan i Januari har jag bytt tändspole tändkablar, tändstift fördelar lock, rotor och halgivare. jag har (lämnat in) för rengöring av vevhus ventilationen, den var helt igen satt. Efter det vart bilen mycket piggare men rycker ändå. Jag har bytt kamrem och generator. Igår lånade jag en väns relä till spridarna
då vart varv räknaren ok vid körning men bilen rycker fortfarande. varvräknaren och bil hoppar och studsar vid tomgång.
Den har också någon gång när jag kopplat ur dött under pågående körning.
Vad finns det mer jag kan göra, snälla tacksam för svar
Jag är en 54 tjej som inte kan mycket om bilar men min Volvo 740 88 GL är min bästa vän.
Jag köpte denna bil för ca 5 år sedan. Den har hackat och ryckt mer eller mindre hela tiden. Min son har då sagt att det är en gammal bil. Nu har det blivit kraftigare, så nu behöver jag hjälp.
Bilen är en manuell med inspr 2.2 alltså med halgivare...titta vad jag lärt mig efter att läst många inlägg, före jag blev medlem.
sedan i Januari har jag bytt tändspole tändkablar, tändstift fördelar lock, rotor och halgivare. jag har (lämnat in) för rengöring av vevhus ventilationen, den var helt igen satt. Efter det vart bilen mycket piggare men rycker ändå. Jag har bytt kamrem och generator. Igår lånade jag en väns relä till spridarna
då vart varv räknaren ok vid körning men bilen rycker fortfarande. varvräknaren och bil hoppar och studsar vid tomgång.
Den har också någon gång när jag kopplat ur dött under pågående körning.
Vad finns det mer jag kan göra, snälla tacksam för svar