Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 03daru
Hej

Jag undrar om det är någon som vet varför takspoilervingen med bromsljus till 940 (art nr 9192035) inte passar 965 (97), på Volvo visste de inte vad det var för skillnad....På 965 sitter det redan en liten läpp där men det är ju bara att sprätta bort! Vid närmare eftertanke kan jag inte erinnra mig att jag sett någon 965:a med denna vinge....så något skumt är det!

Det finns även ett original "body kit" (art nr 6820727) till 940 med tröskelbreddare skulle dessa passa på 965 org trösklar eller måste man byta till 940 org trösklar först och sedan montera "body kitet" (ANTAGLIGEN) Skall forska vidare på under dagen.

Tack på förhand. för alla svar.
Användarvisningsbild
av 03daru
Var på Volvo igår och fick lite saker redogjorda....940 vingen skall passa om man sprättar bort den befintliga original "vingen" på 965:an.

Men "body kitet" trösklarna, sa de att de inte skulle passa...men av någon anledning tror jag inte på dem! Varför skulle 960 95> ha en annorlunda tröskel än 940? Klippshålen borde vara samma. Är det någon som vet säkert att det är samma eller om de är olika? Det sitter en annan originaltröskel på 960 men infästningen borde inte vara annorlunda....Skall forska vidare.

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]