Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjo.
Skulle behöva lite tips var jag ska dra RCA-kabeln, strömkabeln och jordkabeln, var det är smidigast och bäst att dra dom helt enkelt. Finns det något ställe i bagaget som jag kan dra strömkabeln från eller måste den dras från batteriet? Tacksam för svar
Vad för effekt på slutsteg hade du tänkt dig? Mer än 20A tror jag du kan glömma att ta från bef kabelstam, rätta mig om jag har fel. Dra lågnivå och ström på olika sidor av bilen. Det går att lägga kablarna under plastinstegen vid dörrarna så slipper du ta bort stolarna. Jord kan du ta där bakre säkerhetsbältet är skruvat.
Användarvisningsbild
av 1314
I min har jag dragit kabeln från batteriet, bakom motorn och in i en kabelgenomföring som sitter i torpeden bakom fjäderbenstornet. Finns också en tom genomföring på vänster sida som du kan använda. Jag drog min på höger för jag ville ha slutsteget i högra sidans förvaringsutrymme i bagaget. Jättesmidigt att få igenom den.

Sen är det bara att lägga den under plastlisterna vid dörrarna och intill innerbakskärmen.

Lågnivån och remoten drog jag genom mittkonsollen. Enkelt att dra hela vägen fram till klädseln som sitter under baksätet samt under bagagerumsgolvet. Beväpna dig med tålamod och en dragfjäder som elektriker brukar ha, underlättar detta.

Jord tog jag ifrån en bult i förvaringsutrymmet under bagaget. Slipa bort lacken och dra dit bulten, glöm inte rostskydda efteråt.

Nu har bilen börjat rulla i sin vardagliga an[…]

https://youtube.com/shorts/pEjxtQsqqjI?is=eghLqGTZ[…]

Ser så här

Däckdimension

Ska du ha så mycket gummi som möjligt […]