Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kaffe_koppen
Hej.
Skulle i dag gå ut i kalla vinden o ta loss dom yttre backspeglarna för lackering. Så jag tog loss den lilla panelen på insidan o skruva loss dom 3 torx som höll fast hela spegeln. MEN! Jag lyckas då f*n inte få loss den där kåpan som sitter runt spegeln från adaptern in i dörren. Hoppas ni förstår min beskrivning:P. I alla fall, så satt spegeln hårt som bara den i den där adaptern. Hur får man loss den, någon som vet?

En till fråga, vill inte skapa en ny tråd så jag ställer den här. (Skämms ju för att man måste fråga så mycket) Hur får man ut spegeln ur spegelhuset utan att ha sönder hela bilen?
(Har elbackspeglar)
Tackar ödmjukast för alla svar.
/MVH Steffe
Senast redigerad av 1 kaffe_koppen, redigerad totalt 0 gånger.
av Addekarlsson
När man lossat bultarna/muttrarna på insidan av dörren så ska man ta lös hela paketet bara. Alltså,spegelhus och den svarta plattan som spegelhuset sitter på. Man tar alltså inte lös bara själva spegelhuset.

Har aldrig varit några problem för mig att få lös dessa.

Mvh/ Adde
av kaffe_koppen
Så det går inte att ta loss spegelhuset från den svarta plattan?
/MVH
av kaffe_koppen
Nej, inte det jag menade. Spegelhuset, den del där spegeln sitter i, den vill jag skillja från fästet som sitter dörren. Det är den där plasten som dom där 3 skruvarna sitter i som jag vill skillja från resten av spegeln. Om man tittar på spegeln utifrån ser du vad jag menar.
/Tack för visat intresse

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]