Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Gerardboree
Tjena!

Jag har en 945 '94 med Swedeguardlarm. Jag tror att det är original från '94 och monterades väl i fabriken. Det fungerade utmärkt fram till för några dagar sedan när det helt enkelt blev sjukt segt. Man får trycka bokstavligen 50 gånger på fjärrkontrollen för att bilen ska låsas eller låsas upp. Förut låste larmet bilen automatiskt om den stod upplåst mer än typ 1 minut, men det gör det inte längre. Har testat att byta batterier i fjärrkontrollerna men utan förbättring. Kan det vara glapp i någon sladd någonstans i bilen? Någon som har erfarenhet eller tips?
av Ebbe
Hej! Jag hade ett liknande problem och gjorde som du, altså bytte batteri i dosan men inget hjälpte. Till slut gick det inte ens att starta bilen då startspärren inte kopplade ifrån. Mycket letande blev det och till slut kopplade jag bort hela rasket. Nu funkar ju inte fjärrlåsningen så man får låsa med nyckel. Visst är det bekvämt med fjärröpning men larm på en 945 -94 är inte nödvändigt... :)
Du kan prova att spraya kontaktspray på de kopplingar som hör till larmet. Kolla även i dosan.

Fick nya 5.0.5 via OTA. Ser ok ut, inga buggar &au[…]

Friskluftslang

Hej! Är det någon som har tips på[…]

Bensinpriser v2

Trump verkar ju ha fått uppdatera sin plan. […]

Bra jobbat. :-) Hur fik du ut gängdelen ? […]