Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av thomtenius
Körde min 745 i helgen och så tvärdog den bara. var tvungen att vänta 1min för att kunna starta den igen. sen ca 40minuter senare så tvärdör den igen och sedan dess har jag inte fått igång den. :cry:

Soppa kommer men ingen gnista.
Jag har bytt fördelare, rotor, tändmodulen, beggad svänghujls/impulsgivare, beggad tändspole.

Behöver all hjälp jag kan få så var inte rädda att kommentera.
Tack / Thomtenius
triumph00 skrev:har du fått ner svängshjulsgivaren riktigt i botten? (detta är viktigt - är den inte det, så får du ingen gnista)
känns som att den ligger plant mot och skruven är såklart dragen i botten så borde inte vara det.. men ska gå och ta mig en extra titt ändå. Tusen tack för tipset!
Rådlös skrev:Du får inget bränsle heller om vevaxelgivaren felar, så i ditt fall skall du nog gå på tändningen i stället.

Har du läst av diagnosboxen?
jo. 1-1-1 fick jag ut..
thomtenius skrev:
Rådlös skrev:Du får inget bränsle heller om vevaxelgivaren felar, så i ditt fall skall du nog gå på tändningen i stället.

Har du läst av diagnosboxen?
jo. 1-1-1 fick jag ut..
Du kan göra mer än "bara" ta ut felkoder. T.ex kolla om givaren på svänghjulet fungerar. Kolla här, Diagnosfunktion 2 under tändsystem,
http://mekbiten.se/Egna_dokument/felkoder_740.pdf
Du kan även kolla spridarrelät (som inte ger felkod) + lite annat

Mvh
Lennart
Har kommit fram till vad som var felet.
Kamremmen var av, och tändkablarna var i mycket dåligt skick. Tack för alla tips och fortsätt att rulla 8)

Hej, Ps. Jag har skapat den här tråden[…]

Nu är 'länkarmen' bytt.. Men ställd[…]

Drive / Hold

Aktivering: Funktionen aktiveras eller avaktiveras[…]

Nu har bilen börjat rulla i sin vardagliga an[…]