Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av hannaz
Hur ofta? Med vad görs det? Ställe i eller runt Malmö? Kostnad?
Hur mycket sparar det bilen?

/Hanna
Användarvisningsbild
av Brainy
Om det är värt det beror väl lite på hur mycket bilen är värd och hur länge du kommer behålla den. Ska du ha både underredsbehandling och behandling i hålrum (balkar o dyl) så tror jag det är riktigt svårt att komma undan billigare än 5000kr.

Om det är bra? Helt klart, det håller rosten borta även på saltslaskiga vintervägar, men självklart kräver det ju ändå att du håller efter bilen och tvättar den ofta under vintern.

Jag hörde någonting om ett företag som lämnade 6års garanti på jobbet så oftare än så bör det inte behöva utföras.

/Anders
av forrden
Kan tillägga i detta ämnet eftersom det är mitt yrke, en fullbehandling har en hållbarhet på cirka 6 år om bilen är i bra skick, under dessa 6 år bör du göra minst en gärna två efterkontroller av rostskyddet.
Du kan ju tänkas köra på en kvist, sten eller liknande som skrapar upp rostskyddet, detta sår behöver ju åtgärdas så det inte rostar där....
Sen får man tänka på att bilprovningen hackar, skrapar och lyfter på dom mest otroliga ställen på en bil så det måste kollas under dessa 6 år som du kanske förstår.
Användarvisningsbild
av Yrrah
Har ni några tipsa om bra behandlingar i Skaraborg? Jag bor i Skövde men åker gärna en bit om det är bra och billigt.

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]