Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Lossa plasten på vänster b-stolpe, den som förarens bälte sitter i. Där letar du fram kanlarna enligt instruktionen i ljusfördröjaren. Sen syns den inte när den är monterad bakom plasten.

Mvh/ Adde
av Röd940
Är de så enkelt !?
av Addekarlsson
Så enkelt var det när jag gjorde det på en tidigare bil i alla fall. :D
Skillnaden var att det vart lite mer avancerat i mitt fall, för det kopplasdes in lite reläer och dioder å annat jox, för jag skulle tända parkeringsljus mm när jag larmade av bilen oxå. Men för dig som ska låta innerbelsningen lysa lite längre är det precis så där enkelt.

Du kan även riva ner taklampan och sätta fördröjaren där uppe i taket, så behöver du inte riva b-stolpen.

Mvh/ Adde
av Röd940
Tack för svar Adde...det verkar vara så lätt när du säger det.
Har provat både i taklampan och brytaren i v-framdörren tidigare...kopplat på alla sätt möjliga...men inte fått det att funka. B-stolpen blir väl sista exprimentet. Det jag inte får in i skallen är...vad jordar man kasttskiten i ?
av Röd940
Var det en Volvo 940 Adde ? som du stoppade in skiten i ? Tror att Volvo inte jordar som man är van vid alla gånger...jag fattar ittna ! Någon annan uti Hooting som tror sig veta något får gärna hjälpa Adde me tips.
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det