Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bilman
Kollade tändmodulen då jag misstänker överhettning.På baksodan av modulen såg det ut här och där som om en vitgrå färg har flagnat.Är det pasta som har torkat och bitvis har försvunnit? Är det viktigt med pastan? Ska jag skrapa bort det torkade och på med ny och är det en speciell pasta?
Användarvisningsbild
av Dobermann
Är kylpasta, hjälper till att överföra värmen(man har lika melan datorns cpu och kylfäns oxså)
av Addekarlsson
Fungerar även som kontaktpasta, för bästa kontakt med karossen. Rekomenderas stenhårt att kleta dit fräsch sådan, om du tagit lös modulen.
En stor klick mitt på modulen som sen trycks mot plåten utan att man sen lossar den igen. Detta för att förhindra luftbubblor i pastan, som blir mindre effektiv med luftbubblor.

Mvh/ Adde
av kicken
Addekarlsson skrev:Fungerar även som kontaktpasta, för bästa kontakt med karossen. Rekomenderas stenhårt att kleta dit fräsch sådan, om du tagit lös modulen.
En stor klick mitt på modulen som sen trycks mot plåten utan att man sen lossar den igen. Detta för att förhindra luftbubblor i pastan, som blir mindre effektiv med luftbubblor.

Mvh/ Adde
vart finns sån pasta o köpa? jula/rusta eller nåt sånt ställe?
av Addekarlsson
Finns hos de flesta som säljer bilreservdelar och tillbehör. :D
Bara säg till att du vill ah pasta till tändmodulen, så plockar dom fram det.
Eller kila in på en datorbutik å köp, men då kostar det vanligen lite (läs mycket) mer.

Mvh/ Adde
av kicken
okej! en annan grej, vilka kablar(färger) ska det finnas ström på utan täningen på och vilka ska det finnas ström på med täningen på? mvh johan
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det