Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av pasi
Hejsan !

Till min 945 Glt- 91 har jag dubbla remskivor till servopumpen men det sitter endast en rem på ena skivan där ? Skall det vara två remmar där. Jag har ej AC i bilen.

Ingen som har en bild på hur fastspänningen (där vid spännaren) på generatorn skall vara. Misstänker att den är felsatt då det såg lite snett ut och därför ett missljud ibland !

tack för hjälp !
av pasi
Lägger in en bild på det hela. Visst fan ser det ut som det sitter snett också :cry:

Bild
av Slezii
Hej
Har en turbo -91a och det är bara en rem till servon,fast som du säger så finns det plats till en till.
av schlobban
Sätt dit två remmar då? Då har du fortfarande fungerande servo om den ena remmen går av, hehe
av Addekarlsson
Sätt dit dubbla remmar, men först och främst, se över varför servon sitter så snett. Antagligen slitna bussningar, men kan även vara krökt fäste.

Skivor som står så där snett kommer resultera i remförbrukning, och jag kan tänka mig att tidigare ägare tagit bort en rem för servon, eftersom det då blivit för mycket spänn i det hela, så remmarna gått av fort.
För det "ska" vara dubbla remmar på servon.

Mvh/ Adde
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det