Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
Volvo brukar väl ha de. Vissa tar en 100-lapp vissa inget.

Men denna sajt kanske kan hjälpa. http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=73410

Sen skriver du ner koden :) och mailar den till dig själv :)
av volvorullar
[quote="SA4AQS"]Skruva av locket, sen får man skruva ur eller lyfta på kassetbands delen så att du ser en rad med diodrar numrerade 1-12 dessa bestämmer koden, så om du återkommer med vilka som saknas kan du få en kod att prova.[/

Saknade dioder är:
10, 8, 6, 4, 1

Tack för hjälpen!
av volvorullar
SA4AQS skrev:Då bör koden vara 3266
Jag fick fram den koden med en kodgenererare för cr 905 men har inte hunnit testa än men känns bra att du fick fram samma kod!
Tusen tack!
Återkommer med resultat
av Taggeman
Själv har jag en CR-802, hittade en pärm gömd bakom armstödet i baksätet och där fanns Radio Koden hurra tänkte jag men icke den frågar fortfarande efter rätt kod fast jag har den Vad Gör man nu då???
av volvorullar
Ta en bild på dioderna på kretskortet.
Finns någon programvara för att generera fram rätt kod baserat på vilka dioder som saknas. Tror jag har kvar programvaran på någon disk
av volvorullar
Kolla om detta fungerar.
(Slår du in fel kod mer än 3ggr så har jag för mig att det kan ta något dygn innan det går att försöka igen och försöker du för tidigt så förlängs tiden.)
Bilagor
(388.6 KiB) Nerladdad 39 gånger
S40 1.8f ac problem

Hade beställt helt fel del, motorkylare ist&a[…]

Ja GTX kommer bara med svart inredning och rö[…]

I slutet av månaden ska den in på fels[…]

Enda gången det märks någon skill[…]