Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av keykey
Hej, har en 740 -91 som automatiska halvljuset har lagt av på..

När vredet står i 0 lyser ingenting, inte ens instrumentbelysningen, (har för mig att ljustutan funkar dock?) varken när tändning är på eller av.

När vredet står i parkläget är det parkeringsläge som det ska.

När vredet står på halvljus (längst åt höger) funkar halvljuset och helljuset som det ska, men bara när tändningen är på. Stänger man av tändningen slocknar alla ljus.

Vad är troligaste felet?

/M.V.H. keykey

PS. Kom på en grej till, ibland tänds glödlampsvarningen, då öppnar jag askkoppen och dunkar lite på säkringshållaren så slocknar den! :) tips? DS.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Kolla huvudljusrelät, sockeln i elcentralen brukar bli bränd. Kolla klistrad tråd om reläplacering.
Användarvisningsbild
av Yrrah
Det är troligen säkringen som har gått, kolla säkringarna bakom askkoppen. Jag höll på att meka med elektoniken och stötte själv på exakt samma problem - bara att byta.

Mvh
Harry
Användarvisningsbild
av bumpen73
Sätter en tia på att det är glödtråvakten,det runda fanstyget på relä plattat kola så den inte har smällt ihop med reläplattan
av schlobban
jag har samma fel på min volvo 745 -87.

Jag monterade ur glödtrådsvakten nyss, riktigt trög att få ur, jag trodde att jag skulle dra loss hela reläcentralen.

Den såg inte fastsmält ut, men den satt som sagt ruskigt hårt.

Att tillägga är: När jag skakar på den så låter det som att något litet ligger löst

Ska det vara så????

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]