Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kicken
hej jag kollade ifall jag hade stäning till min hallgivare, eftersom jag inte får någon gnista så jag misstänkte att hallgivaren var sönder men nu har jag märkt att jag inte har någon + till hallgivare n
ska ju ha ström på täningen ju...

vart går + kabeln?
kan man/vågar man koppla på ström egen ström till hallgivaren?

är ju 3 kablar som går in till hallgivaren: 1 jord... 1 späning(+) och en signalkabel...

Motor: b230f -88

tack på förhand

DET var täningslåset som hade pajat! skönt när man hittar felen! TACK för att hjälp!
Senast redigerad av 1 kicken, redigerad totalt 0 gånger.
av kicken
tror ni jag vågar koppla på egen ström på + kabeln som inte funkar? eller kan jag bränna styrdonet då?

ska det finnas ström på kabel 1 och 3 på täning eller kommer strömen på starten?
av meckar Lasse
hello! två st trådar går till slutsteget, sitter vfram skärm tunn platt sak med kontakt don under. jag tror den är trasig? men inte säker kan ha fel. tag och ohmmät kablarna mellan kontaktdonen ,så att inget kabel brått finns.
av kicken
meckar Lasse skrev:hello! två st trådar går till slutsteget, sitter vfram skärm tunn platt sak med kontakt don under. jag tror den är trasig? men inte säker kan ha fel. tag och ohmmät kablarna mellan kontaktdonen ,så att inget kabel brått finns.
tack så mycket! ska kolla det imorgon! ja det borde ju kuna va det som pajat om kablarna går dit! men kan den paja bara så där?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Alla kablar går in till styrenheten vid pedalstället. Kolla så du har spänning på nr. 4 där.
Bild
av kicken
Sparkz skrev:Alla kablar går in till styrenheten vid pedalstället. Kolla så du har spänning på nr. 4 där.
Bild
nr 4 på styrenheten? sitter styrenheten på passargerar sidan vid fötterna?
kan styrboxen gått sönderkanske :(

sitter er blåa kabel på 15 eller 1 på tändspolen eller sitter den röd/vita där?

är det blå=15
röd/vit = 1
av kicken
hur kontrolerar jag om Tändmodulen(på vänstersida, framskärm) funkar? funderar på ifall det äer den som spökar? eftersom det inte finns någon ström till hallgivaren
Användarvisningsbild
av Sparkz
Styrenhet för bränslesystem på höger A-stolpe.
Styrenhet för tändning på pedalstället, svart plast.
av kicken
så nu har jag varit på skroten o köpt en ny fördelare med hallgivare + en tändmodul, monterade dom o det vart ingen skillnad, det kommer ingen gnista...

visst hallgivaren o tändmodulen kanske redan var trasiga o jag ska lämna till baka dom imorgon men en ny hallgivare kostar 460 på meca o jag funderar på om det är värt o montera dit den o sen bli av med pengarna för det är något annat...! eftersom att jag läste någon stans att om man vrider nycket till täning så ska det vara ca 11 v på + och - på kabeln till hallgivaren vilken inte jag har...

såå varför har jag inte det... vart ifrån får hallgivaren sin + ström ifrån? tändmodulen på framskärmen? eller boxen vid pedalstället inne i kupen?

första jag måste göra är o hitta felet varför jag inte har ström till halgivaren, har jord (-) med ingen plus...

HJÄLP!
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]