Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Siros_740GLT
Tjena

Tror att det är dags att byta koppl på min 740 GLT -90. Vad går priset på om man själv köpt in delarna och ber en verkstad byta. '
Är det viktigt att Volvo gör jobbet eller är det ett jobb där det inte spelar någon roll vilken verkstad som gör det.
Vad bör man köpa in och vad kommer det att gå på.

Sedan undrar jag om det finns ett samband mellan sliten koppl och högt dragläge på koppl pedalen. Har hört att man inte kan justera koppl pedalen om man har en -90 med hydr koppl

//Siros
Användarvisningsbild
av Ramon
Den hydrauliska kopplingen är självjusterande och dragläget på 740/940 är högt, fast kopplingen är splitt ny.
av mogge71
Tjena
jag har med en volvo 90 o jag köpte koppling för 1200 spänn,, volvo orginal gick på lite över 1500,,samt om volvo skall byta kopppling hamnar du på ca 3700,,jag lämnade in min på en privat verkstad kom betydligt billigare undan,,,
Användarvisningsbild
av Siros_740GLT
Fyfan vilka hemska priser volvo har.

Ett kopplingsbyte ville dom ha 5400:- på volvo och då bytte dom lamel, tryckplatta samt uttrampningslager.

Kollade runt va de tog för arbetskostad enbart och det lägsta jag kom blev 1500:- exkl material.

Finns det någon på forumet inom göteborg eller dess omnejd som jobbar lite fint sådär på fritiden för en peng? Eller blir verkstaden det enda alternativet?
av mogge71
Kolla om det är någon som kör Rally dom brukar få skruva bort växelådor titt som tätt så slänger dom dit en dina kopplings delar med på 3-4 timmar,,,för halva priset mot volvo..
lycka till

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]