Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvokidde
Tjena tjena.. tänkte fråga runt lite eftersom att jag inte hittat något när jag googlat, problemet uppstår när jag gasar så turbon laddar över 0.5 bar, har faktiskt ingen aning om hur en ltt/ftt wastegate osv ser ut.. det jag vet är att turbon är 16T och skruvade lite på muttern å stången, men inget hände så satte dit en pysventil, så då "landar" trycket på ca 1,5 bar. Nu till problemet, fortsätter man gasa så händer inget, typ som att man bara trycker ner kopplingen..
Är detta något som någon tror kan vara ett problem eller tror ni bara att det faktiskt skulle kunna vara så att däckena börjar spinna.. har provkört med precis lagliga allaround däck på blött underlägg.. tacksam för svar.

MvH
Användarvisningsbild
av päpplet
Har du en gängad stång har du en FTT wg på den. 1,5 bar, fortsätter du köra så så spränger du motorn ganska omgående och det kan mycket väl vara kopplingen som slirar som en tok om nu motorn varvar upp utan att varvräknaren hinner med.

Släng pysskiten och skaffa en riktig wastegateklocka istället om inte originalet räcker till att justera på.
Bensinpriser v2

Ojdå hoppsan :-o Äh det vänder[…]

Kolla så egr röret inte är sprucke[…]

Det är inte helt ovanlig att dessa bilar f&ar[…]

P062D11

Hejsan, Har följande felcode på min V[…]