Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Har en 945 -92 B230FB 18000 mil går som annars går bra men i bland vid kallstart så kan den tappa orken i någon sekund/ hostar till, det avhjälps oftast med att jag trycker ner gasen hårt då går den bra igen.

Detta fenomen kan oxo uppstå då bilen stått 15min efter att den har varit uppe i arbets temperatur, finns det någon givare för auto choken som kan spela ett spratt?

Har förut haft bilar med manuell choke och om man skulle "snålköra" utan choke vid kallstart fick man nästan samma fenomen, hostande o ryckande bil.

Vill veta vad jag kan göra för att få bort denna fenomen.
Mycket tacksam för svar.
Lasse
Användarvisningsbild
av joppe_lindgren
Har du provat att byta bränsle filter??? det låter ju som att den inte får bränsle!!!
av Overlander
joppe_lindgren skrev:Har du provat att byta bränsle filter??? det låter ju som att den inte får bränsle!!!
Tack för svaret
jag tvivlar på att det är filtret men jag ska ju byta en massa grejor nu så det blir väl ett nytt filter oxo.
Ps nu har den gått super varje gång.... hjälpte att skriva i forumet alltså.. (Hi Hi)

Kolla på- Kul på Hjul -på YT,dom[…]

Varför inte bara köpa en läsare?

Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]