Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej,

Önskar lite råd om vad man bör prioritera och hur snart nedanstående bör fixas eller om man kan vänta lite och isåfall på vilka ytterligare symtom:

1. Vissel från ingående växellådslager, upphör när man kopplar ned.

2. Svart bromsvätska

3. Slitna bussningar casterstag framvagn

Tack på förhand!
av Addekarlsson
Av dom 3, så hade jag åtgärdat alla 3 samtidigt inom en snar framtid, eftersom alla 3 är så pass viktiga saker.
Motivering:

1. Urtrampningslager skär (gissar på att det är urtrampningslagret som låter) = ingen koppling.

2. Bromsverkan upphör (försämras kraftigt) pga gammal bromsvätska med mycket vatten ute vid oken.

3. Slitna bussningar är aldrig bra, och orsakar att övriga bussningar tar mer stryk snabbare.

Mvh/ Adde
av mitokondrien
Tack för svaret, en liten följdfråga: Hur stort jobb talar vi om när det gäller urtrampningslagret? Stor Bill eller liten?
av Addekarlsson
För att byta urtrampningslagret måste växellådan ner. Stort jobb för en del, litet jobb för andra. För mig som inte har tillgång till lyft eller brygga är det ett ganska stort jobb, eftersom jag får palla upp bilen på pallbockar, och sen göra jobbet liggandes på backen.
Men, det är inget som stoppar mig, jag gör det ändå. :D

Mvh/ Adde
Bensinpriser v2

Iran har tydligen attackerat och satt eld på[…]

Dags för mig att byta belägg fram, har[…]

Hej. Jag har haft ett problem med att min b230f in[…]

Tack Erik ! Ska lyssna och göra det