Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Hellgren
Har ett otroligt störande missljud som kommer och går. Var helt hundra på att ett hjullager va trasigt så jag bytte det men ljudet är kvar.

Det är ett dån/resonansljud som verkar komma från höger framhjul. Det försvinner om man svänger eller trycker till på bromspedalen.

Bromsarna är iordninggjorda, dock är skivorna gamla och även bromsslangarna har setat där ett bra tag, men oken blir inte varma när man kör så tror inte att dom ligger emot.

Börjar tröttna på det här rejält, hoppas nån har några idéer annars vet jag inte vad jag ska göra.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Prova med ett annat hjul och se om det blir bättre.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Bytte du lager på bägge sidor, man kan ibland lura sig på var ljud kommer från och dessutom är det lämpligt att byta på båda sidor på en gång. svårt när man inte kan höra ljudet, har du möjlighet att ta en videosnutt med ljud och lägga upp Youtube?

Mvh GK
av Hellgren
Jag bytte endast på en sida. Ska försöka filma men det kan bli svårt då ljudet kommer och går. Ska kika om lagret på andra sidan känns okej.

Tack// Henrik
av Hellgren
Idag var den tyst ända till jag gjorde några hårda inbromsningar. Så det har med bromsarna att göra iaf! Får ta och byta bromsslangarna och se om det kan hjälpa! Sedan hade plåtskivan bak på ett belägg släppt om det kan ha med saken att göra?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan mycket väl vara plåtskivan som gissningsvis är bromsskölden.

Mvh GK
Val av motorolja

De heter samma så då är det sa[…]

Hej! Ska försöka hålla det kortf[…]

Volvo V60 2014

Ja men då slipper man ju trycka på den[…]

EX60

First ride med Elbilsmagasinet https://www.youtub[…]