Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av thorofsweden
Tjabba!

Lyckades komma över en vit Volvo 740 GL (882-2131) 90a som gått ca 48000 mil i mycket fint skick!

Förre ägaren hade ägt den i 15 år och såg om den som den vore hans eget hjärta (alltid parkerad i varmgarage, alltid Volvo original-service m.m).

Fick med mappen med alla besiktningsprotokoll sedan inköp, komplett servicebok med volvo original service fram tom 45000 mil osv..

Till början så tänkte jag inte så mycket på ev. värde sedan jag kört den ett tag & märkt hur galet bra skick allt är i. Motor & växellåda går som en dröm, trots sina mil.
Sedan när jag gick igenom serviceboken så började jag fundera..

Så vad tror ni..? Är lite nyfiken på vad den kan ha för värde denna bilen? :)
av Rådlös
Ett enkelt svar: Den är värd det du gav för den.

Ett lite svårare svar: Den är för gammal för att finnas med i några bilhandlares eller försäkringsvärderingsmäns tabeller. Man måste helt enkelt se den för att uttala sig. Här på ett forum kan du säkert få alla möjliga bud. Alltifrån skambud till rena fantasisummor. Men den som verkligen kan stå för sitt bud, alltså själv lägga upp pengarna till dig kommer väl i så fall närmast.
av thorofsweden
Haha, ok..

Ja det är lite svårt att säga då mao då jag fick den av en vän till familjen som fått fast anställning och därmed köpt sig en flång ny bil istället, var tvungen att byta bränslefilter, bromsbackar och en bromsslang fram för att den skulle gå igenom besiktningen, så då fick jag den istället då jag fortfarande studerar..

Förstår din poäng, men tänkte om någon hade en lite allmän gissning bara för när jag tänkt sälja den..?
98% rostfri (endast småpytte), går som en klocka, fin i lacken m.m.

Men ingen som har en gissning? (tänkte om vi pratar 5000, eller 15000?)

Tackar för tidigare svar för övrigt!
av jens75
Sålde min 740 -90 för ett halvår sedan för 9000kr. Den hade bara gått 17.000mil och var ovanligt fin för att vara en -90.
av EddieL
Din bil är värd ca. 5000-6000 kr då den har rullat en bit. Finns tyvärr ingen guldmarknad för gamla 740s :-(
av Volvo21
Har en polare som köpte sin utav en gammal dement gubbe. Fin i lacken, motor och låda, en 944 91'a dock. Han gav 15 för den och den hade gått 34 eller något. Då har han fått byta koppling osv, Han har ägt den i ett år. Lagt ner kanske.. 4? På den. Och nu går den som en potta skit. När man kan få en skapligt lågmilad och fräsch ftt för 7000 eller en ltt för samma så är det inte så värt. ( Hans är en GL).
Val av motorolja

Intressant, den dyrare dunken står det bara […]

Så.. Iaf du, skulle inte vara särsk[…]

Bensinpriser v2

Är det bara en slump att Trump krigar mot l[…]

Volvo Premium sound högtalare (Harman Kardon)[…]