Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Dada
Hej Dada här.
Min gamla volvo börjar hoppa i hastighetsmätaren och varvräknaren,går ner till noll på båda sen dör bilen,helt död.
Efter en kvart startar den och går utan vidare i 30-40 mil,sen händer samma sak igen.
Någon som vet vad problemet är?
Har bytt batteri.

Mvh
Dada :D
av Dada
Hej,nej tyvärr det var varken batteri eller bränsle pumpsrelä.
Bilen börjar fladdra i varvräknaren och hastighetsmätaren,sen dör den och inget elektriskt existerar.
Efter 15-40 minuter startar den och går 15-20 mil igen innan samma sak upprepas.
Nån som vet?
Dada
av NilsO
Dada skrev:inget elektriskt existerar
Vad menar du mer precist? Funkar lyse etc? Vindrutetorkare? Går startmotorn runt?
av Dada
Nej inget elektrisk,ingen startmotorn,efter mellan 15-30 minuter startar den igen och går som ett spjut efter 15-20 mil börjar alla mätare fladdra,bilen dör,ingen ström inget fungerar 15-30 minuter senare är allt bra igen.Skumt mvh Dada
Användarvisningsbild
av lennarte
Du har provat med ett annat batteri? Kolla laddning (med en voltmätare). Kolla även alla anslutningar till batteriet (både + och -) och även batterikablarnas anslutningar på motor och kaross. Tänker att om den laddar för mycket/dålig kontakt så batteriet/anslutningar blir varmt och "lägger av" en stund tills det svalnat.

Mvh
Lennart
Billyftar på OKQ8 borttagna

Vilken lyx, stenplattor. Jag har grovt kross grus!

Hej! Jag har stött på ett riktigt sp&o[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Då var bilen såld, nya ägaren h&a[…]

Laga rostbubbla

Varför epoxilim, när det finns riktigt s[…]